De eerste jaren werden gekenmerkt door arbeidsintensieve projecten die, bij gebrek aan technische hulpmiddelen, vaak handmatig door grote groepen medewerkers werden uitgevoerd. Kranen, shovels en dat soort materieel was immers nog niet voorhanden
Op deze wijze zijn bijvoorbeeld bouwrijp projecten uitgevoerd in Alkmaar en Castricum. Ook het bestraten van een deel van de Afsluitdijk, complete woonwijken en rioleringswerken werden niet geschuwd.
Door de geschiedenis heen heeft Twisk en Bosman zich meermalen aan de markt aangepast. Zo is de laatste draadkraan, zeer gebruikelijk in de jaren 60 en 70, in 1985 uit het materieelpark verdwenen. Hetzelfde is gebeurd met de asfaltset die tussen 1960 en 1975 vele tonnen asfalt heeft verwerkt.
Eén van de zaken die vanaf dag 1 wordt vastgehouden is de flexibiliteit van personeel en materieel en de inzet voor elk project, groot of klein.
Een kort geschiedenis feiten overzicht:
- 1938 start van Bosman als eenmanszaak;
- 1948 met zakenpartner Twisk verder als Twisk en Bosman;
- 1945 eerste eigen vrachtauto;
- 1948 inmiddels 7 REO vrachtauto’s in bedrijf;
- 1955 asfaltset wordt aangeschaft;